Tesla Cybertruck je ponovo u centru pažnje, a sada je na dnevnom redu i njegova sigurnost u sudaru.
Električni pick-up, koji je zaista podijelio javnost, sada je osvojio najvišu ocjenu sigurnosti Američkog instituta za sigurnost na autoputevima (IIHS), Top Safety Pick+ . Ovo je najviše priznanje koje ova organizacija dodjeljuje, što je odmah mnoge navelo da se zapitaju da li je sada dovoljno za strože evropske kriterije.
Veliki uspjeh po američkim pravilima IIHS iz godine u godinu pooštrava kriterije testiranja, tako da ova nagrada ima posebnu težinu. Cybertruck ju je dobio zahvaljujući verzijama proizvedenim nakon aprila ove godine, koje su prošle kroz važna dizajnerska poboljšanja.
Redizajnirana podvozje i prostor za noge rezultirali su najboljim mogućim ocjenama pri frontalnim udarima s malim preklapanjem, i na strani vozača i na strani suvozača. Također je dobio dobru ocjenu na testu frontalnog udara s umjerenim preklapanjem, sa samo jednom prihvatljivom ocjenom za zaštitu grudnog koša putnika na stražnjem sjedištu.
Bočni udari, testirani prema novim standardima koji uzimaju u obzir teža i viša vozila, također nisu predstavljali problem. I ovdje je postigao ukupnu dobru ocjenu. Kada se tome dodaju efikasna LED svjetla, sistemi za sprječavanje pješaka i pouzdani nosači dječjih sjedišta, jasno je zašto mu je IIHS dao zeleno svjetlo.
Šta kaže Evropa?
Iako pohvale za sigurnost uvijek zvuče impresivno, razlike između američkog i evropskog pristupa sigurnosti u saobraćaju su velike. U SAD-u se testiranje fokusira gotovo isključivo na zaštitu putnika, a testovi su prilagođeni velikim kamionetima i SUV vozilima koji dominiraju cestama.
Evropa posvećuje mnogo više pažnje zaštiti pješaka i biciklista. Propisi Euro NCAP-a i UNECE-a detaljno analiziraju kako vozilo interaguje sa svojom okolinom, posebno u urbanim područjima. Deformabilni prednji dijelovi, mekši materijali i površine koje apsorbuju energiju sudara ključni su elementi.
I tu leži najveći problem Cybertrucka. Oštre linije, ravne ploče od nehrđajućeg čelika i izuzetno kruta karoserija suprotni su evropskim propisima o zaštiti ranjivih učesnika u saobraćaju. U sudaru vozila i pješaka, takav dizajn jednostavno ne ostavlja dovoljno prostora za kontroliranu apsorpciju energije, što rezultira značajnijim povredama pješaka i biciklista.
Cybertruck i dalje rijetkost u Evropi
Sumnje u evropsku budućnost Cybertrucka dodatno je potvrdila uprava Tesle. Prema njemačkom Handelsblattu, direktor Tesline fabrike Grünheide, André Thierig, izjavio je da ne očekuje da će se Cybertruck pojaviti na evropskim putevima u značajnom broju.
Navodno postoji samo jedan primjerak registrovan u Njemačkoj, i to sa posebnom dozvolom i određenim modifikacijama. Tesla je jasno stavila do znanja da se takvi slučajevi ne bi trebali shvatiti kao najava šireg dolaska modela na evropsko tržište.
Cybertruck je sada jasno dokazao da može izuzetno dobro zaštititi svoje putnike. Ono što još nije dokazao, a vjerovatno neće bez značajnog remonta dizajna, jeste njegova sposobnost da ispuni evropske standarde vanjske sigurnosti.