TOYOTA TVRDI: JEDAN ELEKTRIČNI AUTOMOBIL ZAGAĐUJE KAO TRI HIBRIDNA

Predsjednik Toyote upozorava da je prelazak na EV vozila preuranjen i da hibridi još uvijek imaju manji ugljični otisak

Toyota

Akio Tojoda, predsjednik japanskog automobilskog giganta Toyote, poznat je po tome što ne pristaje na pritisak da se brzo prelazi na isključivo električna vozila (EV). On otvoreno ističe da bi ubrzana tranzicija na električne automobile mogla imati ozbiljne posljedice ne samo za industriju, već i za radna mjesta u čitavom lancu snabdjevanja.

Toyota, kao pionir u hibridnoj tehnologiji, od 1997. godine provela je oko 27 miliona hibrida na tržište, od lansiranja popularnog Priusa. Prema Tojodi, ti hibridi ukupno imaju isti ugljični otisak kao devet miliona električnih vozila, što znači da jedan EV zagađuje koliko tri hibridna automobila.

Posebno je problematično, navodi Tojoda, kada se električna vozila pune energijom iz termoelektrana na fosilna goriva, što je i slučaj u Japanu. On upozorava: "Da smo proizveli devet miliona električnih automobila u Japanu, emisije ugljen-dioksida bi zapravo porasle, a ne opale."

Iako je Toyotin stav izazvao brojne kritike, kompanija je uspjela zadržati vodeću poziciju u automobilskoj industriji, što potvrđuje i činjenica da je 2024. bila najveći proizvođač automobila u svijetu, petu godinu zaredom. Dok su drugi trčali u trku sa električnim modelima, Toyota je pametno kombinirala hibridne tehnologije sa pouzdanim benzincima.

Najnoviji hibridni model je Aygo X, najmanji Toyotin model u Evropi, koji navodno ima najniži CO₂ otisak u segmentu vozila bez punjenja na struju.

Akio Tojoda smatra da električna vozila nikada neće imati više od 30% tržišnog udjela i da se industrija treba fokusirati na hibridna rješenja i sintetička goriva. Iako je vodonikni model Mirai doživio komercijalni neuspjeh, Toyota i dalje ulaže u vodoničnu tehnologiju, a u saradnji s BMW-om planira lansiranje serijskog vodoničnog modela do 2028.

S druge strane, Toyota ne zapostavlja ni električne automobile, s modelima poput unaprijeđenog bZ4X, bZ4X Touring i električne verzije C-HR. Luksuzni brend Lexus također širi ponudu električnih vozila, uključujući nedavno lansirani ES sedan i osvježeni RZ, dok se do 2027. u SAD očekuju još dva nova EV modela.

Toyota, kao jedan od najvećih automobilski proizvođača, uz inovacije u tehnologiji održava i vozačku zabavu na visokom nivou. Izvršni direktor Kođi Sato nedavno je izjavio: "Automobil nije automobil ako nije zabavan."

U narednim godinama očekuje se povratak legendi poput Supre, Celice, pa čak i novog MR2, a Lexus će pripremiti GT3 model sa V8 motorom. Povratak FJ Cruisera dodatno će učvrstiti Toyotinu reputaciju kao proizvođača s najširim spektrom ponude.