Zaboravljeni španski proizvođač automobila Santana Motors ponovo je pokrenuo proizvodnju u Španiji, zahvaljujući saradnji sa kineskim kompanijama.
Fabrika u Linaresu sada sklapa nove pikap modele, dok su u planu i dodatna vozila razvijena u partnerstvu sa kineskim proizvođačem BAIC.
Istorija
Santana Motors osnovan je pedesetih godina prošlog vijeka, a od 1958. je proizvodio Land Rover modele po licenci, koji su se izvozili širom Evrope, Afrike i Južne Amerike.
Od osamdesetih godina firma je razvijala sopstvene modele, a kasnije sarađivala i sa Suzukijem. Zbog finansijskih problema proizvodnja je ugašena 2011. godine.
Sada se brend vraća na scenu. U Linaresu se proizvode pikap modeli Santana 400D i 400 PHEV, koji su tehnički bazirani na kineskom modelu Dongfeng/Zhengzhou Nissan Z9.
Varijante
Dizel verzija koristi 2.3 litarski motor sa 190 KS (140 kW) i do 500 Nm obrtnog momenta, uz manuelni ili automatski menjač.
U ponudi je i plug-in hibrid, u čijem je srcu 1.5 litarski benzinac, sa kombinovanih 429 KS (315 kW) i 800 Nm, dok je čisto električni domet uz pomoć baterije od 32 kWh do 120 kilometara, a ukupna autonomija preko 1.040 km.
Modeli su bogato opremljeni, sa pogonom na sva četiri točka, modernim digitalnim ekranima, naprednim bezbjednosnim sistemima i konkurentnim cijenama.
Dizelaš startuje od 29.900 eura, dok plug-in hibrid košta od 44.700 eura.
Pored toga, Santana je potpisala strateški sporazum sa kompanijom BAIC. Vozila ovog kineskog proizvođača sklapaće se u Španiji iz polusastavljenih kompleta, a planiran je i razvoj novih modela sa jedinstvenim dizajnom i identitetom brenda Santana.
Nova terenska i putnička vozila očekuju se u periodu od 2026. do 2028. godine.