Objedinjavanje najprestižnijih auto i moto takmičenja pod jednim krovom moglo bi donijeti kompaniji Liberty Media značajne sinergijske učinke i velike finansijske dobitke.
Otkako je američki Liberty Media preuzeo Formulu 1 za 8 milijardi dolara, 2016., godine, u tom se sportu mnogo toga promijenilo. Od pravila, preko načina medijskog praćenja, pa sve do pokretanja prateće serije na Netflixu i značajnoga širenja na vrlo lukrativno američko tržište. Formula 1 danas je otvorenija prema javnosti nego ikada prije, a i zarađuje kao nikad te pruža neviđene spektakle, kao što je primjera radi trkanje pod svjetlima Las Vegasa.
O koristima takvog pristupa za sam sport i takmičenje može se diskutovati, ali s poslovne strane nesumnjivo je da je Liberty Media odradio odličan posao posvemašnje komercijalizacije svega vezanoga uz Formulu 1. Sada žele isto ponoviti i s najprestižnijim motociklističkim takmičenjem, serijom MotoGP.
Ovoga ponedjeljka objavljeno je da će Liberty Media preuzeti kompaniju Dorna Sports, koja drži prava na MotoGP. Njeni su suvlasnici trenutno privatni fondovi Bridgepoint Capital (39 odsto) i CPP Investments (38 procenata), dok je ostatak udjela u privatnim rukama. Liberty Media će za 86 odsto vlasništva platiti oko 4.2 milijarde evra (djelimično u novcu, a dijelom i u vlastitim dionicama), dok će ostatak od 14 odsto udjela zadržati trenutna uprava Dorne. Dosadašnji CEO, Karmelo Ezpeleta ostaće na toj poziciji, a niti baza se (barem za sada) neće seliti iz Madrida.
Želja im je i sa serijom MotoGP ponoviti komercijalni uspjeh, po receptu koji su primijenili na Formulu 1. Smatra se i da bi dovođenje moto trka pod isti krov omogućilo kompaniji velike sinergije i samim time dobru zaradu. Akvizicija će službeno biti sprovedena do kraja kalendarske godine, kada je odobre svi potrebni regulatori.