XIAOMI UBRZAVA ULAZAK U SUV ARENU

YU7 stiže ranije nego što se očekivalo: Novi Xiaomijev SUV izaziva Teslu, ali povjerenje kupaca na testu

Xiaomi

Kompanija Xiaomi će 22. maja zvanično predstaviti svoj drugi električni automobil, SUV model YU7, koji dolazi svega godinu dana nakon njihovog debitantskog vozila – limuzine SU7, direktnog konkurenta Teslinom Modelu 3. Iako je prethodno najavljeno da će premijera biti zakazana za jun ili juli, Xiaomi je odlučio ubrzati stvari, demantujući tako nedavne informacije Bloomberga o mogućem kašnjenju. Ovu tvrdnju odlučno je odbacio i Wang Hua, šef odnosa s javnošću kompanije.

YU7 bi trebao biti direktni konkurent Teslinom Modelu Y, čija je prodaja u Kini značajno pala – s preko 43.000 prodatih jedinica u martu, Model Y je u aprilu zabilježio pad prodaje od 24 posto, te se s manje od 20.000 jedinica spustio na treće mjesto najprodavanijih električnih vozila u zemlji. Nasuprot tome, Xiaomijev SU7 je u istom mjesecu prodat u 28.585 primjeraka, čime se pozicionirao kao četvrta najtraženija limuzina u Kini.

Prema dostupnim informacijama, YU7 će dolaziti u varijantama s jednim i dva elektromotora, s dometima koji variraju od 725 do čak 835 kilometara, u zavisnosti od modela. Verzija s jednom baterijom kapaciteta 101,7 kWh nudit će domet od 670 do 750 km, dok nešto manja baterija od 96,3 kWh osigurava domet između 725 i 810 km. Glavni dobavljač baterija je CATL, jedan od lidera u industriji.

Dimenzijama, YU7 spada u kategoriju srednje velikih SUV-ova: dugačak je 4.999 mm, širok 1.996 mm, a visok 1.600 mm, uz međuosovinski razmak od 3.000 mm. Nedavno procurjele fotografije otkrivaju i izmijenjeni dizajn enterijera, uključujući novu armaturnu ploču koja se razlikuje od one u SU7.

Međutim, Xiaomi se već suočava s nezadovoljstvom dijela kupaca. Njihova sportska varijanta limuzine, SU7 Ultra, došla je pod lupu kritika jer se karbonska hauba sa zračnim kanalima navodno pokazala neefikasnom – ne pruža očekivani aerodinamički pritisak. Kupci se osjećaju obmanjeno i pokušavaju otkazati narudžbe, ali kompanija je uvela takozvani "period hlađenja" od 60 dana, tokom kojeg kupci ne mogu odmah otkazati narudžbu. Ako u tom periodu ne potvrde interes za nastavak kupovine, narudžba se automatski poništava. Kupci, nezadovoljni ovom praksom, najavljuju tužbe i traže povrat uplaćenih depozita.

Sve ovo dešava se u trenutku kada je prodaja Xiaomijevih vozila u padu treću sedmicu zaredom, što otvara pitanje – hoće li YU7 uspjeti preokrenuti trend ili će Xiaomi platiti cijenu ubrzanog ulaska u svijet električnih SUV-ova?