
Kompanija Xiaomi će 22. maja zvanično predstaviti svoj drugi električni automobil, SUV model YU7, koji dolazi svega godinu dana nakon njihovog debitantskog vozila – limuzine SU7, direktnog konkurenta Teslinom Modelu 3. Iako je prethodno najavljeno da će premijera biti zakazana za jun ili juli, Xiaomi je odlučio ubrzati stvari, demantujući tako nedavne informacije Bloomberga o mogućem kašnjenju. Ovu tvrdnju odlučno je odbacio i Wang Hua, šef odnosa s javnošću kompanije.
YU7 bi trebao biti direktni konkurent Teslinom Modelu Y, čija je prodaja u Kini značajno pala – s preko 43.000 prodatih jedinica u martu, Model Y je u aprilu zabilježio pad prodaje od 24 posto, te se s manje od 20.000 jedinica spustio na treće mjesto najprodavanijih električnih vozila u zemlji. Nasuprot tome, Xiaomijev SU7 je u istom mjesecu prodat u 28.585 primjeraka, čime se pozicionirao kao četvrta najtraženija limuzina u Kini.
Prema dostupnim informacijama, YU7 će dolaziti u varijantama s jednim i dva elektromotora, s dometima koji variraju od 725 do čak 835 kilometara, u zavisnosti od modela. Verzija s jednom baterijom kapaciteta 101,7 kWh nudit će domet od 670 do 750 km, dok nešto manja baterija od 96,3 kWh osigurava domet između 725 i 810 km. Glavni dobavljač baterija je CATL, jedan od lidera u industriji.
Dimenzijama, YU7 spada u kategoriju srednje velikih SUV-ova: dugačak je 4.999 mm, širok 1.996 mm, a visok 1.600 mm, uz međuosovinski razmak od 3.000 mm. Nedavno procurjele fotografije otkrivaju i izmijenjeni dizajn enterijera, uključujući novu armaturnu ploču koja se razlikuje od one u SU7.
Međutim, Xiaomi se već suočava s nezadovoljstvom dijela kupaca. Njihova sportska varijanta limuzine, SU7 Ultra, došla je pod lupu kritika jer se karbonska hauba sa zračnim kanalima navodno pokazala neefikasnom – ne pruža očekivani aerodinamički pritisak. Kupci se osjećaju obmanjeno i pokušavaju otkazati narudžbe, ali kompanija je uvela takozvani "period hlađenja" od 60 dana, tokom kojeg kupci ne mogu odmah otkazati narudžbu. Ako u tom periodu ne potvrde interes za nastavak kupovine, narudžba se automatski poništava. Kupci, nezadovoljni ovom praksom, najavljuju tužbe i traže povrat uplaćenih depozita.
Sve ovo dešava se u trenutku kada je prodaja Xiaomijevih vozila u padu treću sedmicu zaredom, što otvara pitanje – hoće li YU7 uspjeti preokrenuti trend ili će Xiaomi platiti cijenu ubrzanog ulaska u svijet električnih SUV-ova?