ZNATNO PRISTUPAČNIJI OD KONKURENCIJE

Dacia razvija novi model, može li protiv Octavije?

Dacia

Dacia će uskoro predstaviti novi proizvod koji će ugroziti najpopularniju Škodu u Hrvatskoj i Evropi.

Dacia planira sljedeće godine predstaviti novi, robusni karavan, pokretan benzinskim motorom i spreman za lakše terenske uslove . Očekuje se da će početna cijena biti manja od 28.500 eura, što ga čini znatno pristupačnijim od konkurencije.

Novi model, čiji je interni naziv C-Neo, trebao bi biti predstavljen u narednim mjesecima, a igrat će važnu ulogu u proširenju Dacijine ponude u C-segmentu, najpopularnijoj tržišnoj klasi u Evropi. Taj segment već čini petinu Dacijine prodaje, zahvaljujući modelu Bigster.

Dacia ulazi u novi segment

Nova izvršna direktorica Dacije, Katrin Adt, izjavila je za Autocar da je uspjeh Bigstera dao brendu dodatno samopouzdanje za širenje u zahtjevniji C-segment.

„Naše glavno tržišno područje trenutno je B-segment, ali sada imamo ponudu i u A-segmentu, a zakoračili smo i u C-segment, i to smo učinili vrlo uspješno s Bigsterom“, rekao je Adt. U julu je Bigster bio među deset najprodavanijih automobila u nekim ključnim evropskim zemljama, poput Francuske i Njemačke.

Međutim, Adt je naglasio da "svaki model mora imati svoje mjesto i svrhu unutar segmenta" i da će novi karavan biti potpuno drugačija ponuda od Bigstera.

Novi model: praktičan, robustan i manje "SUV"

Prema prvim špijunskim fotografijama, C-Neo izgleda kao podignuti i produženi Sander, u obliku kompaktnog karavana dugog oko 4,6 metara.

Šefica razvoja proizvoda u Daciji, Patrice Lévy-Bencheton, objašnjava da postoji značajan broj kupaca u C-segmentu koji ne žele SUV, već traže niži, efikasniji i suptilniji automobil.

„Za mnoge je SUV previše blještav. Mnogi kupci žele performanse i udobnost većeg automobila, ali ne i oblik SUV-a. Žele efikasan, elegantniji proizvod“, rekao je Lévy-Bencheton.

Iskorištavanje praznog prostora na tržištu

Direktor prodaje i marketinga Frank Marotte dodao je da povlačenje Ford Focusa i rast cijena modela poput Volkswagen Golfa, Opel Astre i Toyote Corolle otvaraju priliku za Daciju. Rumunski brend ima priliku da se u ovom segmentu istakne nižom cijenom od svih glavnih konkurenata, kao što je to već učinio s Bigsterom.

"C-segment, a posebno C-hatch, zabilježio je najveći porast cijena u posljednjih pet godina. Mjesečne rate i ukupne cijene su drastično porasle", istakao je Marotte.

Cijena i vožnja

Dacia će se, kao i do sada, držati svoje strategije pristupačnih cijena, zadržavajući samo ono što smatra "neophodnom" opremom.

Poređenja radi, Bigster je na tržište stigao znatno jeftinije od etabliranih modela kao što su Nissan Qashqai, Ford Kuga i Škoda Karoq.

Novi C-Neo bi trebao koštati oko 23.000 eura, što je skuplje od Sandera, ali i dalje znatno jeftinije od Opel Astre i Škode Octavije (29.000 funti).

Model će biti baziran na dobro poznatoj CMF-B platformi, s izborom blagih i potpuno hibridnih benzinskih motora snage do 155 KS. Još nije poznato hoće li biti dostupan pogon na sva četiri točka.

Stoga će, u skladu s Dacijinom filozofijom "robusne jednostavnosti", C-Neo imati podignuto ogibljenje i zaštitnu oblogu karoserije, slično Sanderu Stepwayu.