
Evropsko tržište automobila se ubrzano mijenja – dominacija poznatih marki sve je ugroženija, dok kineski proizvođači i alternativni brendovi uzimaju sve više udjela. Najveće iznenađenje dolazi iz Češke: Škoda je u maju postala treći najprodavaniji brend u Evropi, odmah iza Volkswagena i ispred Toyote.
Prema podacima ACEA, Škoda je tokom maja prodala 72.602 vozila, što je skok od gotovo 10.000 jedinica u odnosu na isti mjesec prošle godine. Njihova ukupna prodaja za prvih pet mjeseci 2025. iznosi 334.437 vozila, što je rast od 7,2 posto. U električnom segmentu, modeli Elroq i Enyaq bilježe odlične rezultate – Enyaq je zabilježio rast od čak 43 posto. Kod SUS modela, pad Octavije, Scale i Karoqa nadoknadile su Fabia, Kamiq, Kodiaq i Superb.
Među najzvučnijim šokovima je kineski MG koji je, računajući sve modele, prestigao Fiat i zabilježio 133.370 registracija naspram Fiatovih 125.560. Italijani se sada nadaju uspjehu s novom Grande Pandama, ali MG iz mjeseca u mjesec potvrđuje svoj rast.
Još jedan kineski brend, Jaecoo, s jednim jedinim modelom (Jaecoo 7), nadmašio je Hondu – 7.449 registracija naspram japanskog giganta. Omoda je također nadmašila Mitsubishi s više od 4.200 prodatih vozila, dok su Leapmotor i Ebro ostavili iza sebe čak i posrnulu Lanciju.
Iznenađenje dolazi i iz grupacije VW – Cupra je od januara do maja prestigla matični Seat. Cupra je zabilježila preko 125.000 registracija, uz rast od 30 posto, dok je Seat pao za gotovo četvrtinu – prodano je samo 93.500 vozila.
Evropsko tržište pokazuje da lojalnost poznatim markama više nije zagarantovana. Novi igrači mijenjaju pravila igre, a potrošači očigledno sve više vjeruju inovacijama i boljoj cijeni, bez obzira na tradiciju.